top of page

השכרת משרדים בבנייני משרדים : טרנד חולף או מגמה שצוברת תאוצה ?


בנייני משרדים

בנייני משרדים צצים כפטריות אחרי הגשם. בכל עיר ועיר בישראל תוכלו לראות שטחי משרד להשכרה עבור עורכי דין, מהנדסים, מגזר ההייטק או כל מטרה אחרת כנדרש.


היקף הבנייה של בנייני משרדים תלוי כמובן בעיר שבה מדובר, בפתח תקווה לדוגמא החלו בהקמה של 396,000 מ"ר משרדים בחמש השנים האחרונות, מדובר כאן בכמות שגדולה פי שמונה מאשר הקמת בנייני משרדים בחמש השנים שקדמו להם!


למרות הגידול בבנייה של משרדים חדשים, השקעות הנדל"ן בתחום עדיין נמצאות בתחילת הדרך, לצערנו קשה מאוד למצוא מידע על היקף שוק הנדל"ן של בנייני משרדים.


בניגוד לשוק הנדל"ן בענף המגורים אין לנו מידע מדויק על בנייני משרדים, אך בכל זאת אנחנו רואים בשנים האחרונות גידול בהיקף הבנייה.


גם בהיעדר נתונים מדוקים, ניתן להעריך את העלייה המשמעותית בהיקף הבנייה במיוחד במרכזי הערים הגדולות.


אולי יעניין אתכם לקרוא גם:


כבר לא רק בת"א


בשנים אחרונות אנחנו עדים לתזוזה באזורי הבנייה של בנייני משרדים ממרכז תל אביב לאזורים אחרים. יזמים ואנשי נדל"ן מאתרים אזורים פוטנציאלים בהם מחירי הדיור ומסי הארנונה נמוכים יותר.


נכון עדיין מרכז תל אביב היא אופציית נדל"ן נחשקת ביותר וחברות הייטק עדיין רואות במרכז תל אביב, במיוחד באזור רוטשילד, את מקומן הטבעי אך אופציות אחרות כבר קורצות לחברות גדולות וקטנות.


אחד הגורמים המשמעותיים שימשיכו לתרום לשגשוג ענף המשרדים הוא כמובן ההתקדמות בבניית מערכת הסעת ההמונים הלא היא הרכבת הקלה.


משרדים להשכרה בפתח תקווה לדוגמה, פתאום הופכים רלוונטים מאוד כאשר התחבורה באמצעות הרכבת הקלה צפוייה לגרום לקיצור הזמן באופן דרמטי, עד כדי 10 דקות הגעה מפתח תקווה לתל אביב.


המיקום של בנייני משרדים באזורים סמוכים לתל אביב כגון פתח תקווה, בני ברק ומקומות נוספים, הופך להיות אופציה ריאלית עבור חברות גדולות וקטנות שאינן מוצאות עוד את מקומן בתל אביב וברמת גן.


באזור הבורסה של רמת גן התפוסה מתקרבת כבר ל100% ! איזורי המסחר עמוסים ואיתם הפקקים הבלתי נגמרים. בשנים האחרונות קיימת דרישה הולכת וגדלה למשרדים, במיוחד לאור כניסת החברות הגדולות לשוק הישראלי.


חברות כמו מיקרוסופט וגוגל הן כבר חלק מהנוף ועוד חברות רבות בדרך לכאן, אך המקום במרכז תל אביב ורמת גן צר מלהכיל את כולן, במהלך השנים הצפי הוא לעלייה בבנייני משרדים במרכזי הערים הסמוכות לעיר הגדולה.


השקעה שצוברת תאוצה


בסופו של יום אנחנו רואים גידול משמעותי בהיקף הבנייה של בנייני משרדים. בנייני משרדים משקפים את השינוי שעובר על החברה הישראלית, יותר חברות גדולות מהארץ ומחו"ל נכנסות למגרש המשחקים והן זקוקות לבניינים רבים עבור הפעילות העסקית שלהם, חברות קטנות ובינוניות קמות והשוק הישראלי מתעורר לחיים.


האם המגמות האלו שנמצאות בעלייה ימשיכו להתקיים? אין לנו אף פעם וודאות בנוגע לכלכלה ולתנודות השונות של השוק אבל כל עוד הצמיחה הולכת וגדלה הצורך בבנייני משרדים הולך וגדל בהתאמה.


הצפי הוא שבשנים הקרובות נצטרך לעוד בנייני משרדים, לא רק במרכזי הערים הגדולות אלא במקומות נוספים, מקומות אסטרטגיים בעלי גישה נוחה לתחבורה ממרכזי הערים הגדולות.


מחלפים ודרכי תחבורה קובעים בסופו של דבר על ערכו של המקום כנכס להשקעה.


bottom of page